úterý 20. září 2016

Avokádo, citroník a pokus s netřeskem.


Zasadila jsem pecku od avokáda do hlíny, pravidelně ji zalévala a čekala jsem, co se stane. Po třech týdnech mi pecka začala pomalu praskat a po měsíci a půl z ní začal rašit zelený výhonek. Teď má moje avokádo asi dva a půl měsíce a roste mi z něj krásná rostlina.
Stejně tak mi dělá radost i citroník, který si pěstuji z pecky. Všechny rostlinky mám na okenním parapetu, kde je hodně světla a pravidelně je zalévám a rosím.


Když se mému milému vdávala sestra, dostala jsem malou kytičku, ve které byl mezi všemi ostatními růžičkami také jeden netřesk. Když už kytka nebyla hezká, vyprostila jsem z ní netřesk a posadila ho do misky s vodou tak, aby byl stonek ponořený. Asi po týdnu už začal pouštět kořínky.
A teď bych ho ráda rozmnožila a měla celou rodinku malých netřesků. Podle tohoto podrobného návodu jsem ukroutila pár spodních lístků a budu doufat, že z nich něco vyroste.


2 komentáře:

  1. Ten citronovník je rozkošnej! Pecku z avokáda jsem několikrát zkoušela nechat nejdřív stát ve skleničce s vodou, aby pustila kořínky, ale vždycky zplesnivěla, zkusím ji teda rovnou natvrdo dát do země, třeba se jí povede líp :) Naopak netřesky rostou jak blázni samy od sebe, jednou za čas jim vyjedou šlahouny s mini netřeskem na konci, ten pak stačí uštípnout a zasadit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem zkusil pěstování avokáda z pecky podle návodu z https://homezin.cz/media/avokado-pestovani-z-pecky a povedlo se mi jej vyklíčit hned na první pokus. Mám z toho už takovou malou rostlinku, která roste celkem do výšky.

    OdpovědětVymazat