pondělí 3. října 2016

Měsíčkový olej


Rozhodla jsem se, že si vyrobím vlastní měsíčkový olej. Protože jsem cukrářka, často se popálím o plech nebo říznu (a jsem na to opravdu talentovaná) a právě měsíček lékařský má hojivé účinky, které mi zachraňují kůži.
Z loňska mám už jen malou dávku měsíčkového krému, který jsem si umíchala, a až bude olej hotový, chystám se na další várku. Dám vám potom recept. Prozatím si, stejně jako já, naložte vlastní měsíčkový olej.

Měsíčkový olej
15 květů čerstvého měsíčku nebo menší hrst sušeného
100 ml mandlového oleje

Z čerstvých květů oberte lístky a nechejte je asi čtyři dny usušit. Napůl suchý měsíček (nebo už rovnou sušený) dejte do malé skleničky a zalijte mandlovým olejem. Všechny lístečky musí být ponořené, jinak by olej mohl začít plesnivět.
Skleničku nechejte stát v pokojové teplotě asi tři týdny, každý den jemně promíchejte. Poté sceďte a je hotovo. Olej by neměl stát na přímém slunci.

Místo mandlového oleje se dá použít víceméně jakýkoli jiný olej vhodný na pleť - olivový, arganový...


Měsíček se hodí na všechna drobná poranění, která pomáhá hojit. Léčí popáleniny a přispívá k rychlejší obnově kůže. Působí také proti zlým mikroorganismům a funguje jako přírodní aktibiotikum. Čaj z měsíčku je zase dobrý na pročištění organismu  a v kosmetice pomáhá zjemnit pleť.
Myslím, že z měsíčku nakonec neudělám jen olej a krém, ale i pleťovou vodu a čaj, který budu pít po litrech.

Žádné komentáře:

Okomentovat